Reclame

In de begin jaren van de DRG werden ook vaak andere bedrijven benaderd om hun producten samen met het spoorwegbedrijf aan te prijzen wat vooral bij fabrikanten van spoorwegmaterieel erg in trek was.
Op de reclameposters en de kalenders is duidelijk de ontwikkeling van het nieuwe materieel te zien.
Nieuwe sneltreinen zoals de Rheingold en de komst van de SVT’s werden vaak breed uitgemeten, en ook de komst van het Einheits-en stroomlijnmaterieel werd vaak afgebeeld.
Nog voor de crisis van 1929 werden de reizen naar de vakantie bestemmingen al wat populairder en maakte de mensen ondanks de opkomst van de auto toch vaak een reis met de trein.
In het begin van de crisis stortte de markt voor reizigers en vrachtvervoer in en moest de Deutsche Reichsbahn dus op zoek naar nieuwe bronnen en werd er extra reclame gemaakt om toch maar aan te geven dat de spoorwegen vaak snel maar toch redelijk goedkoop zijn diensten kon bewijzen.
Mede daardoor werd het vrachtwagen park uitgebreid en werd daar ook reclame voor gemaakt, zodat er ook bussen en vrachtwagens van de DRG/DRB op de reclame posters zichtbaar zijn.